فیلم ریخته گری تحت فشار آلومینیوم

فیلم ریخته گری تحت فشار آلومینیوم

ریخته گری تحت فشار آلومینیوم

دایکاست یا ریخته‌گری تحت فشار عبارت است از روش تولید قطعه از طریق تزریق فلز مذاب و تحت فشار به درون قالب. روش دایکاست از این نظر که در آن فلز مذاب به درون حفره‌ای به شکل قطعه ریخته شده و پس از سرد شدن قطعه مورد نظر به دست می‌آید، بسیار شبیه ریخته‌گری ریژه است. . در این فیلم می توانید از نزدیک نظاره گر نحوه انجام این ریخته گری باشید .

دایکست (دایکاست) نوعی روش ریخته گری است از فشار برای هدایت مواد مذاب به درون قالب تزریق استفاده می شود. در اصل همین اعمال فشار باعث حذف مک ها و تخلخل ها و درنتیجه افزایش استحکام قطعات می شود.

شروع استفاده از این روش به سال ۱۸۲۸ برمی گردد؛ جایی که این ماشین ها اولین بار به منظور استفاده در صنعت چاپ بر سر زبان ها افتادند. در سال ۱۸۴۹ ثبت اختراع این روش صورت گرفت ؛ برای ماشین های دستی کوچکی که با هدف استفاده برای چاپ مکانیزه طراحی شده بودند. در نهایت در سال ۱۹۶۶ شرکت جنرال موتورز با بهره گیری از مفاهیم دقت، قابلیت اطمینان و تراکم (منظور همان تولید فشار است) فرایندی به اسم آکوراد (Acurad) را در صنعت دایکست مطرح کرد.

امروزه ریخته گری تحت فشار آلومینیوم به عنوان یکی از مهم ترین روش های تولید قطعات صنعتی مطرح شده است. دایکست سریع ترین راه تولید محصول از یک فلز است. به طور کلی محصولات ریخته گری دایکاست به مراتب مرغوب تر از قطعاتی هستند که از همان جنس به روش ریخته گری ماسه ای یا توسط قالب فلزی ساخته شده اند. بدون شک ریخته گری تحت فشار اقتصادی ترین و مناسب ترین روش ساخت محصولات تولیدی است که تنها با مختصری ماشین کاری تکمیل می گردد.

ریخته گری تحت فشار را از از منظرهای مختلفی می توان دسته بندی کرد. اگر از منظر فشار وارد شده فرایند دایکست را بررسی کنیم، می توان این روش را به دو دسته ریخته گری تحت فشار بالا و ریخته گری تحت فشار کم دسته بندی کرد. اما اگر این کار با توجه به ماشین ریخته گری انجام شود، این فرایند را می توان به دو دسته ریخته گری تحت فشار با محفظه داغ و ریخته گری تحت فشار با محفظه کم تقسیم بندی می کنند.

ریخته گری دایکست محفظه داغ: در این روش، از مخزنی از مخزنی از فلز مذاب استفاده می شود که با فرورفتن پمپ دستگاه در داخل آن، مذاب به داخل قالب هدایت می شود. معمولا این روش برای فلزات زودگداز مثل روی، قلع و  سرب که فرایند در دمای زیر ۴۰۰ درجه سانتیگراد انجام می شود، صورت می پذیرد.

مزایا

  • سرعت بسیار بالای فرایند
  • سهولت هدایت مذاب به داخل قالب

معایب

  • قابلیت استفاده تنها برای آلیاژهای با دمای پایین
آیا مقاله برای شما مفید بود ؟
5/ rateraterateraterate
5
0 نظر ثبت شده
  • دانلود فقط با IP ایران امکانپذیر است. در صورت عدم مشاهده باکس قرمز رنگ دانلود، VPN خود را خاموش نموده و صفحه را رفرش کنید.

  • پسورد فایل فشرده : www.iran-mavad.com

دانلود فیلم ریخته گری تحت فشار آلومینیوم
۱۶mb wmv

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران