کتاب اتصال فلزات خاص (Special Metal Joining)

کتاب انگلیسی اتصال فلزات خاص Special Metal Joining به توضیح نحوه اتصال فلزات خاص می پردازد. این کتاب در ۵۲ صفحه نوشته شده و شامل بخش های مختلفی است که از جمله آنها می توان به توضیح روش های مختلف جوشکاری، بررسی فلزات خاص و روش های اتصال آنها، لحیم کاری نرم و لحیم کاری سخت و برشکاری حرارتی اشاره کرد.

جوشکاری و اتصال مواد از دیر باز چالش های زیادی را برای حتی متخصصین این زمینه، به همراه داشته است. در واقع در گذشته به علت ضعف در تکنولوژی و دانش جوشکاری، جوش پذیری برخی از مواد با مشکلات بسیار زیادی همراه بوده که بعضاً جوشکاری گزینۀ مناسبی برای انتخاب به عنوان بخشی از مرحلۀ تولید نبود.

با گذشت زمان و پیشرفت در زمینه‌های هم فرآیند‌ جوشکاری و هم دانش اتصال مواد، خیلی از موادی که در گذشته به سختی جوش‌پذیر بودند، امروزه به راحتی جوشکاری می‌شوند. با این حال، امروزه حتی با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه، برای کسب موفقیت، آگاهی از انتخاب مواد مورد استفاده در جوش و هم فرآیند‌های جوشکاری، الزامی است. علاوه براین برای کابرد‌های تعمیری، انتخاب مادۀ ترمیم کننده و نحوۀ اعمال آن بر روی قطعۀ خسارت دیده، نیز نیازمند داشتن دانش مربوطه در این زمینه است. در  زمینه جوش پذیری آلیاژهای خاص تعاریف متعددی وجود داردکه عبارت اند‌از:

قابلیت اتصال دو یا چند قطعه به گونه‌ای که بعد از جوشکاری، مقاومت کافی در برابر بار های خارجی را داشته باشد، قابلیت جوشکاری دو یا چند قطعه به گونه‌ای که بعد از جوشکار ی پیوستگی کاملی در منطقۀ اتصال مشاهده شود، قابلیت جوشکاری دو یا چند قطعه به گونه‌ای که بعد از جوشکاری، ترک خوردگی اتفاق نیافتد.

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟
5/ rateraterateraterate
5
3 نظر ثبت شده
  • دانلود فقط با IP ایران امکانپذیر است. در صورت عدم مشاهده باکس قرمز رنگ دانلود، VPN خود را خاموش نموده و صفحه را رفرش کنید.

  • پسورد فایل فشرده : www.iran-mavad.com

دانلود کتاب اتصال فلزات خاص
۱٫۷۳MB PDF

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • امید 1402 دی 19 سه شنبه

    کتاب به زبان انگلیسی هس،ترجمه کتاب رو بذارین لطفا

    آیا برای شما مفید بود
  • m 1398 آبان 04 شنبه

    متاسفانه این فایل قابلیت دانلود نداشت.

    آیا برای شما مفید بود
    • امیرمحمد دارابی 1398 آبان 19 یکشنبه

      سلام
      با تشکر از شما
      اصلاح شد

      آیا برای شما مفید بود