اکسید آهن (R. M. Cornell)

دانلود کتاب اکسید آهن (The Iron Oxide)

اکسید آهن ترکیبی شیمیایی است که از آهن و اکسیژن تشکیل شده‌است. روی‌ هم‌ رفته حدود ۱۶ نوع اکسید آهن و اکسی‌هیدروکسید وجود دارد. این اکسید در بسیاری از فرایندهای طبیعیِ بیولوژیکی و ژئولوژیکی نقش مهمی را ایفا می‌کند و توسط انسان به صورت گسترده‌ای به عنوان سنگ آهن، رنگدانه، کاتالیزور در ترمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هزاره چهارم پیش از میلاد مردم دشت‌نشین فلات ایران در کار زندگی پیشرفت بیشتری کردند و این پیشرفت در توسعه محل سکونت و توجه به تزیین منازل آن‌ها به خوبی دیده می‌شود، در قریه سیلک نموداری از آن وجود دارد، ساکنین این محل اتاق‌های خود را با اکسیدآهن و مواد دیگر نقاشی می‌کردند و ظروف سفالین ظریف می‌ساختند.

روش تولید اکسید آهن از طریق رسوب دهی سولفات آهن در این روش سولفات آهن با pH کمتر از ۳ در آب حل می شود و به محلول حاصل سدیم هیدروکسید اضافه کرده و هوادهی انجام می شود. با افزایش تدریجی pH تا ۷، هیدروکسید آهن زرد رنگ تشکیل می شود. محلول حاصل فیلتر شده و کیک فیلتر که شامل هیدروکسید آهن است از محلول جدا می شود و جهت خشک و آسیاب شدن به گرمخانه منتقل می شود. هیدروکسید آهن بلافاصله در مواجهه با هوای محیط به حالت پایدار اکسید آهن زرد تبدیل می شود. محصول حاصل شده در صورت افزایش دما به تدریج به رنگ های نارنجی، قرمز، قهوه ای و سیاه تبدیل می شود.

این اکسیدها شامل اکسید آهن(II)، (FeO)، اکسید آهن(II،III)، مگنتیت (Fe۳O۴)، اکسید آهن(III) (Fe۲O۳)، اکسید آهن(III)، هماتیت (α-Fe۲O۳)، اکسید آهن(III)، (β-Fe۲O۳)، اکسید آهن(III)، (γ-Fe۲O۳)، اکسید آهن(III)، (ε-Fe۲O۳) هستند.

در پایان، کتاب اکسید اهن جهت دانلود رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟
5/rateraterateraterate
4.6
2 نظر ثبت شده
  • دانلود فقط با IP ایران امکانپذیر است. در صورت عدم مشاهده باکس قرمز رنگ دانلود، VPN خود را خاموش نموده و صفحه را رفرش کنید.

  • پسورد فایل فشرده : www.iran-mavad.com

دانلود اکسید آهن
20.65MB PDF

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • // 1400 آذر 06 شنبه

    اگر بخوایم ترجمه این کتاب را خریداری کنیم باید به کجا مراجعه کنیم؟

    آیا برای شما مفید بود
    • امیرمحمد دارابی 1400 آذر 06 شنبه

      سلام
      نمیدونیم که آیا ترجمه این کتاب موجود هست یا نه؟

      آیا برای شما مفید بود