کتاب ترکیب های بین فلزی

ترکیب های بین فلزی
کتاب ترکیب های بین فلزی

ترکیب های بین فلزی گروه جدیدی از مواد هستند که به سبب داشتن خواص ویژه فیزیکی و مکانیکی بینابین مواد فلزی و سرامیکی مشهور شده اند. همین مورد سبب توجه محققین و دانشمندان به این مواد شده و باعث اراپه مقالات و کتب متععدی در زمینه مواد بین فلزی شده است.

کتاب ترکیب های بین فلزی نوشته دکتر ساوتف مدیر گروه تحقیقاتی ترکیب ها و مواد بین فلزی موسسه ماکس پلانک بدون شک یکی از جامع ترین کتب تالیف شده در زمینه ترکیبات بین فلزی است. این کتاب شامل ۱۱ فصل است که بیشتر انواع ترکیب های بین فلزی را دربر می گیرد.

می توان گفت که هدف از نگارش کتاب ترکیب های بین فلزی ارائه چشم اندازی کلی از ترکیب های بین فلزی است که حاوی اطلاعات بنیادین برای این دسته از مواد به شمار می رود. حاصل کار کتاب ترکیبات بین فلزی مروری مفصل در حوزه بین فلزات با تاکید بر آن دسته از فازهای بین فلزی است که به تازگی به بازار راه یافته اند.

در ادامه به بحث آشنایی در خصوص رابطه پیوندهای بین اتمی، ساختار بلورین ماده، پایداری فازها و دسته بندی اساسی بین فلزات پرداخته شده است. در این ارتباط ساختار بلوری مواد، نمودارهای فازی، خواص فیزیکی و مکانیکی و رفتار خوردگی مواد مورد توجه قرار گرفته اند.

در این بخش ترجمه این کتاب برای دسترسی در اختیار علاقه مندان قرار داده شده است.

 

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟
5/raterateraterate
3.75
0 نظر ثبت شده
  • دانلود فقط با IP ایران امکانپذیر است. در صورت عدم مشاهده باکس قرمز رنگ دانلود، VPN خود را خاموش نموده و صفحه را رفرش کنید.

  • پسورد فایل فشرده : www.iran-mavad.com

دانلود ترکیب های بین فلزی دکتر اردکانی
3.78MB PDF

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران