نوین دایکست

http://www.nig-co.ir

گروه صنعتی نوین دایکست در سال ۱۳۷۳ در کارگاهی در شرق تهران با هدف تولید قالبهای دایکست پایه گذاری گردید پس از آن با تکیه به نیروهای انسانی متخصص و متعهد که در زمینه های مختلف دوره های دانشگاهی را گذرانده بودند هدف گذاری جهت یک واحد بزرگتر انجام شد و مدیریت تصمیم به ساخت واحدی مجهز گرفت.

پس از تکمیل ساختمان کارخانه دستگاههای مورد نیاز جهت تولید قطعات دایکست ، آزمایشگاه و نیز قالبسازی مجهز گردید تا گروه صنعتی نوین عملاً پا به عرصه صنعت تولید قطعات دایکست گذاشته و جهت ارائه خدمات شروع به کار نماید.

با توجه به تجربه کسب شده در زمینه  تولید قطعات دایکست  و پیشرفت های قابل توجه در زمینه آلیاژ مخصوص  فرآیند تولید قطعات دایکستی این واحد صنعتی علاوه بر ارائه خدمات تولیدی تصمیم به ارائه خدمات آزمایشگاهی و تولید آلیاژ مخصوص آلومینیوم گرفته تا بتواند سهم کوچکی در پیشرفت و سهولت کار برای عزیزان همکار و متقاضیان این خدمات داشته باشد.

طراحی محصول و قالب در نوین دایکست:

در این بخش با تکیه به نرم افزار های روز دنیا و تجربه علمی مهندسان مشغول به کار در این قسمت فرآیند طراحی محصول اولیه و قالب دایکستی آن با توجه به مکانیزم مجموعه مورد نظر که قطعه باید در آن کار کند شروع و پایه اولیه تولید قطعه شروع می شود .

در این زمینه با آخرین روش های طراحی و استاندارد سازی محصول اولیه اقدام به ساخت نمونه سه بعدی از محصول کرده و پس از گذراندن چک لیست اولیه طراحی مدل سه بعدی جهت فاز طراحی قالب آماده می گردد، کلیه مراحل ساخت نمونه قطعه با توجه به روند عملیات اجرایی که ممکن است مهندسی معکوس بوده و یا ساخت نمونه اولیه با نظارت کامل مدیر پروژه و با رعایت اصول استاندارد انجام می گیرد.

پس از طراحی اولیه محصول و مطابقت با تست پلان های مرتبط مجوز طراحی قالب صادر و بخش مهندسی طراحی وارد فاز طراحی قالب می شود. در این فاز کلیه اجزای قالب مطابق با استانداردهای بین المللی تا کوچکترین جز طراحی شده و در ساختار قالب دیده می شود تا با توجه به ابعاد بدست آمده و تعداد مورد نظر از اجزا چک لیست خرید آماده و به بخش خرید ارجاع گردد.

پس از این مرحله قالب مجازی وارد فاز قالب سازی و ماشینکاری می گردد.

قالب سازی و ماشین کاری:

پیشرفت تکنولوژی را نمی توان در روند رو به رشد صنعت نادیده گرفت ، این در حالی است که گروه صنعتی نوین یکی دیگر از بخشهای کاری خود را در جهت مجموعه ای کامل برای تولید قطعات دایکستی به امر قالبسازی و ماشینکاری اختصاص داده و تکنولوژی را نیز در این بخش در کنار استاندارد سازی به عنوان دو رکن اصلی کیفیت سرلوحه کار خود قرار داده تا بتواند قالبهای طراحی شده در واحد طراحی خود را با بالاترین سرعت و کیفیت به بخش تولید قطعات ارائه نماید.

لازم به ذکر است که بعضی از قالبهای تولید در این بخش جهت صادرات به اروپا پس از تولید اولیه توسط طرفهای قرارداد از جانب نمایندگان اروپایی ایشان مورد بازبینی قرار گرفته و توانسته تایدیه های فنی روز اروپایی را بدست آورد.

گروه صنعتی نوین دایکست

تولید قطعات دایکست:

خط تولید قطعات دایکست جز اصلی گروه صنعتی نوین بوده و می توان گفت که یکی از پر ترافیک ترین قسمتها در مجموعه است اما با مدیریت کاملا اتوماسیون شده و با توجه به تخصص و تجربه بالای کارکنان و مدیریت بخش هیچگونه اختلالی در اجرای قرارداد ها و تحویل قطعات به وجود نیامده و باعث گردیده تا یکی از پر امتیاز ترین بخش ها در سیستم امتیاز دهی سالانه کاربران در سیستم جامع اتوماسیون اداری است.

شایان ذکر است که بهرمندی از تنوع در تعداد و ظرفیت دستگاههای این بخش یکی دیگر از ارکان ارائه کیفیت و کمیت بالا در خط تولید قطعات دایکستی است که همواره و با برنامه ریزی دقیق در حال کار بوده و کمترین زمان توقف را دارد.

انواع دستگاههای این شرکت که از ظرفیتهای ۱۶۰ تن تا ۶۳۰ تن است از برندهای برتر اروپایی ازجمله IDRA ، Buhler ، Frech و غیره بوده و باعث گردید تا کیفیت قطعات تولیدی در این مجموعه با بالاترین استانداردها مطابقت داشته باشد.

در این بخش استفاده از مواد اولیه مرغوب جهت تولید قطعات شاخص اصلی در خط مشی کیفی شرکت بوده و علاوه بر اهتمام به این امر پشتوانه بخش آلیاژ سازی و آزمایشگاه نیز ما را در هرچه بهتر ارائه کردن کیفیت یاری می رساند.

کنترل کیفی نوین دایکست

آزمایشگاه و کنترل کیفی نوین دایکست:

این گروه در سالیان اخیر و با تحول مهندسی در صنعت کشور و نیز جهان شاهد جایگاه قابل توجه کنترل کیفی و نیز آزمایشگاه در بخش صنعت بوده است و این نکته نیز به عنوان یکی از اصلی ترین بخشها در اصول و خط مشی کلی گروه صنعتی نوین نمود پیدا کرده است.

واحد کنترل کیفی شرکت با اتکا به تجربه بالای مهندسان این بخش و با استفاده از بهترین ابزارآلات و همچنین آخرین جداول استاندارد جهانی سعی در هرچه بالاتر بردن کیفیت محصولات داشته و همواره صداقت در امر ثبت و نگهداری اطلاعات را در نظر دارد تا بتوان بعنوان بخشی مستقل به عنوان بازوی اجرایی مدیریت ایفای نقش نماید.

در سوی دیگر آزمایشگاه به عنوان رکن اصلی واحد کنترل کیفیت علاوه بر ارئه خدمات به این بخش و همچنین بخش تولید مواد اولیه ( آلیاژسازی) خدمات خود را به همکاران و دیگر گروه های نیازمند به این خدمات در خارج از مجموعه نیز ارائه می نماید تا بتواند نقش کوچکی در استاندارد سازی تولیدات کشور بردارد.

یاد آور می شود که بخش آزمایشگاه خود را همواره با دیگر مراجع استاندارد کشور مطابقت داده تا در هر زمان علاوه بر ارائه دقیق ترین کیفیت به کاربران خارج از مجموعه بخش کنترل کیفی داخلی نیز از دقت بالا در تصدیق محصولات تولیدی برخوردار باشد.

به طور مثال می توان از همکاری نزدیک با انستیتو رازی در زمینه کوانتومتری اشاره کرد که همواره نمونه های شاهد خود را به آن واحد ارائه و به عنوان نمونه شاهد در آزمایشگاه کوانتومتری از آن استفاده می گردد.

آلیاژ سازی نوین دایکست

آلیاژسازی:

یکی از اصلی ترین عناصر در کیفیت قطعات دایکستی را به جرات میتوان مواد اولیه دانست که سهم بزرگی در کیفیت قطعات دارد. با اندکی تغییر در درصد عناصر یک آلیاژ می توان شاهد تغییرات بسیار متفاوتی در خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات تولیدی بود لذا کنترل مداوم این عناصر چه در زمان دریافت مواد اولیه چه به هنگام فرایند تولید که همواره با تغییر شرایط مواجه همراه است مدیران را به تجهیز این واحد به بخش آلیاژسازی مجاب نمود تا با توجه به دارا بودن امکانات دقیق آزمایشگاهی بخش تولید آلیاژ را با ظرفیت تامین بخش تولید قطعات دایکستی راه اندازی نمایند.

پس از گذشت سالها و با تحقیقات انجام شده در واحد تحقیق و توسعه (R&D) گروه نوین دایکست و افزون گشتن تجربیات این بخش در زمینه تولید آلیاژهای آلومینیوم منطبق با شرایط تولید قطعات دایکست بخش تولید قطعات با کیفیتی مطابق با استاندارد های روز اقدام به تولید قطعات نمود.

با گسترش این بخش و احیاء ظرفیت بیشتر در این قسمت اکنون گروه صنعتی نوین اقدام به تولید شمش های آلیاژی با نام تجاری N.I.G نموده که به همکاران و متقاضیان ارائه می گردد. که البته این محصول تکیه بر تجربه تولید قطعات دایکستی داشته و همواره آماده خدمت رسانی به مشتریان در زمینه آلیاژهای خاص است.